Folkeuniversitetet 2018-19: Er virkeligheden bare en social konstruktion?, 6. november kl. 19

130 kr.

Er virkeligheden bare en social konstruktion?

Professor Søren Kjørup (Roskilde Universitet)

Fake news og alternative fakta: Kan den ene ”sandhed” principielt være lige så god som den anden? Ikke blot politikere, men også udbredte varianter af den filosofiske retning som kaldes ”konstruktivisme”, hævder noget sådant:
Virkeligheden er en konstruktion, og hvad der er sandt, er bare et spørgsmål om kulturelle eller historiske faktorer! Jeg regner mig selv for konstruktivist, og i foredraget vil jeg vise at konstruktivistisk tænkning slet ikke behøver at føre til absurde og urovækkende konklusioner, - tværtimod!

ARRANGØR: Bornholms Folkeuniversitet

ENTRÉ: Adgang til enkeltforedrag 130,- kr. Medlemmer af Ældre Sagen Bornholm koster enkeltforedrag 65 kr. Medlemskort skal vises.

FOLKEUNIVERSITETET, FILOSOFI, hold 18-02

Alle foredrag i denne serie holdes i mødesalen på Rønne Bibliotek fra kl. 19 - 21. Den samlede pris for foredragene er 950 kr. For medlemmer af Ældre Sagen Bornholm er prisen 475 kr. Medlemskort skal vises. Tilmelding sker ved at sende en mail til Jon.Madsen@brk.dk med angivelse af dit navn og hold 18-02. Samtidig indbetales beløbet på konto nr. 6958 000 848 0036 med angivelse af dit navn og hold 18-02. Tilmeldingen er først gyldig når Folkeuniversitetet har modtaget indbetalingen.

Se Folkeuniversitetets samlede program 2018-2019.