Rønne Bibliotek: Live-transmission fra Sveriges Radios Koncertsal, Berwaldhallen, 28. august 2019, kl. 16
Live fra Den Sorte Diamant, Nikolaj Koppel i samtale med Alan Gilbert.

Rønne Bibliotek, Folkeuniversitetet Bornholm

Operalivestreaming fra Den Sorte Diamant

Live-transmission fra Sveriges Radios Koncertsal, Berwaldhallen

Dronningesalen i Den Sorte Diamant omdannes til luksuriøs operabiograf, når vi live-transmitterer Brittens monumentale opera 'Noyes Fludde' med 250 medvirkende fra Berwaldhallen i Stockholm. Inden da går stjernedirigenten Alan Gilbert på scenen i Diamanten i samtale med Nikolaj Koppel.

De to musikere vil tale om kunsten at fortolke og åbne op for klassikerne. Hvordan gør man de gamle mesterværker attraktive for et moderne publikum? Gilbert har med New York Philharmonic bl.a. skabt fornyet international interesse for Carl Nielsens musik. Nielsens kompositioner spiller en vigtig rolle i Det Kgl. Biblioteks musiksamling. Koppel har i sit virke som koncertpianist også genfortolket Carl Nielsen og som musikchef arbejdet med de store klassikere.

Efter samtalen følger en direkte Live-transmission fra Sveriges Radios Koncertsal, Berwaldhallen. Publikum vil få en unik mulighed for at komme helt tæt på symfoniorkestrets musikere og performere i den filmede produktion, der tilbyder en anderledes dramatisk koncertoplevelse

16:00 – 16:45: Nikolaj Koppel i samtale med Alan Gilbert

16:45-17:00: Pause

17:00-18:05: Live-Transmission af Brittens 'Noyes Fludde' fra Berwaldhallen

Vi åbner dørene kl. 15:45.

LOKAL ARRANGØR: Folkeuniversitetet Bornholm