FOREDRAG: Bolivias rejse over 40 år

Arrangører
Målgruppe

Bolivias rejse over 40 år

Dansk udviklingsbistand set i bakspejlet

I forbindelse med bibliotekets aktuelle udstilling 'Bolivias rejse over 40 år' inviterer Bornholms Folkebiblioteker til foredrag med Mogens Vibe, som i en periode har været projektleder for danske udviklingsprojekter i bl.a. Bolivia.

NB! Gratis adgang - kom i god tid og se udstilllingen først! (voksenafdelingen i Rønne Bibliotek)

Om udstillingen

25 billeder, 7 film og en kunstinstallation har fotograf Juan Gabriel Estellano, journalist Lise Josefsen Hermann og kunstner Daniela Lorini fortolket 40 års dansk-boliviansk udviklingssamarbejde. Samarbejdet har spundet vidt - fra oprindelige folks rettigheder, naturbeskyttelse til mælke- og quinoaproduktion og grøn energiomstilling.
Udstillingen er tilrettelagt af Lise Josefsen Hermann i samarbejde med den danske ambassade i Bolivia. Udstillingen fortæller 7 korte historier fra Bolivia.

Om Mogens Vibe

Mogens Vibe har arbejdet som projektleder for 3F, LO og Danida i en periode over 8 år i 7 forskellige lande heraf halvandet år i Bolivia delvist ansat af Den Danske Ambassade. Mogens bor i dag i Nexø.