Biblo

Biblo er et online fællesskab for børn.

Børn under 14 år kan dele interesser med hinanden i online åbne grupper. Grupperne kan handle om alt, og de kan oprettes både af børn og bibliotekarer. Hver gruppe handler om noget specielt, som man diskuterer i den gruppe. Vil man diskutere noget andet, kan man enten finde en gruppe, der passer bedre, lave sin egen gruppe eller spørge i gruppen 'Spørg Biblo'.

• Man kan se alt på Biblo.dk hele døgnet, men der er lukket for at skrive anmeldelser, indlæg, kommentarer og likes mellem kl. 21 og 09.
  • Du kan se, skrive, uploade og deltage i konkurrencer på Biblo
  • Man kan også låne bøger, film og spil på Biblo - lige som man kan på sit bibliotek.

Mange børn vil bruge Biblo både både i og uden for skoletiden. Man kan deltage i konkurrencer, der ofte laves i et samarbejde mellem skoler og det lokale bibliotek. For eksempel er 'Sommerbogen' Danmarks største læse-konkurrence med over 4.000 deltagere hver sommer.

ADGANG: Biblo.dk

Sikkerhed

• Biblo bliver overvåget og modereret af bibliotekarer, og børnene vil altid kunne komme i kontakt med en voksen.
  • Biblo.dk kræver et UNILogin fra alle, der vil oprette sig som bruger.
  • Biblo er skabt og køres af de danske folkebiblioteker.

Biblo kan bruges både i skolen og i fritiden - med sikkerhed.