Se udstillingen på Hasle Bibliotek til og med 25/9 22

Lokal forfatter på Hasle Bibliotek

20.09.22
Hvis du er hurtig, kan du til og med den 25. september på Hasle Bibliotek, se en lille fin udstilling om Hjemstavnsforfatteren Otto J. Lund.

Det er Hasle Egnens Lokalhistorie & Filmværksted der står for udstillingen om forfatteren fra "Nydal" i Nydammen i Rutsker.

Forfatteren, der kun nåede at blive 64 år gammel, døde på Allinge Sygehus i 1948. Han begyndte først at skrive som 42 årig, inden da havde han været i skomagerlære på Fyn og efterfølgende arbejdet som svend et par år i Allinge og Gudhjem.

Den bog, der inspirerede ham til at skrive, og som han satte højest, var Henrik Ibsens "Per Gynt". I 1930 udkom hans første digtsamling "Lyngblomster" og derefter gik det slag i slag.

På biblioteket kan du naturligvis også finde Otto J. Lunds bøger, vi har fundet en liste over dem frem til dig her.