Bibliotekerne åbner igen

Nu genåbner bibliotekerne

20.04.21
Torsdag d. 22. april kan vi endelig igen byde dig velkommen på de fleste af øens biblioteker.

Der vil igen være fri adgang til alle materialer, internettet, kopiering og print - og vi har endda flere helt nye bøger på hylderne end normalt.

Pr. maj 21: Du skal fortsat have en COVID-test på max 72 timer for komme indenfor

Vi har ikke længere kontrol i døren, men foretager daglige stikprøver i alle afdelinger.

På nogle biblioteker er åbningstiderne de næste uger fortsat lidt anderledes end de plejer, men vi nærmer os uge for uge mere normale åbningstider. Se åbningstiderne herunder.

Alle der er fyldt 15 år og derover skal vise corona-pas samt legitimation for at få adgang til bibliotekerne. Alle fra 12 år skal bære mundbind.

Ingen selvbetjent adgang på ubestemt tid.

Der er 3 slags dokumenter der er godkendte som corona-pas:

• Negativ corona-test, der er højst 72 timer gammel, eller
  • et corona-vaccinationsbevis, eller -pas
  • bevis på at man har haft corona for mere end 2 uger siden, men indenfor de seneste 12 uger.

Alle beviser kan medbringes i enten elektronisk eller fysisk form - husk medbring ID.

Hvis du ikke har et gyldigt corona-pas

Har du stadig mulighed for at hente via et "click-and-collect-system", hvor personalet kan betjene dig udenfor biblioteket. Henvend dig til personalet og få dem til at låne eller aflevere dine materialer for dig mens du venter udenfor. Ring evt. og aftal afhentning på tlf. 5692 6800.

Gebyrer

Mandag d. 10. maj sluttede vores 'frit lejde'-kampagne, hvor du kvit og frit kunne aflevere alle materialer, uden at skulle bøde for gamle lån fra corona-nedlukningen. D. 11. maj begynder vi igen at opkræve bøder for forsinkede afleveringer.

Bibliotekernes åbningstider

Hasle: Betjening mandag og torsdag kl. 15-17.
Allinge: Betjening tirsdag, torsdag og fredag kl. 14-17.
Gudhjem: Betjening tirsdag kl. 14-18 og torsdag kl. 10-14.
Svaneke: Betjening mandag kl. 10-15.30 og torsdag kl. 11.30-17.
Nexø: Betjening mandag, tirsdag, torsdag og fredag kl. 10-16.
Åkirkeby: Betjening mandag kl. 13-17, tirsdag og fredag kl. 13-16.
Christiansø: Betjening mandag og torsdag 15.30-17.
Rønne: Betjening mandag 9.30-18, tirsdag 9.30-18, torsdag 9.30-18, fredag 9.30-18 og lørdag 9.30-14.

Kopi/print og brug af computere

Der vil være adgang til at bruge bibliotekernes computere og til at kopiere og printe. Husk at spritte dine hænder af og/eller benytte handsker når du sidder ved computerne.

Hold dig løbende orienteret på vores hjemmeside

Ved spørgsmål kan du kontakte os på tlf. 5692 6800 eller på mail