KULTURUGEN 2018: Tidens Spor - åbning af udstilling, 19.9.18

Pingels Allé

Tidens Spor

Inspiration fra Arsenalet i Venedig - åbning af Birgithe Stender-Jensen udstilling

Tiden sætter sine spor - vi ældes ting går i forfald, men selv forfaldet kan være smukt. Kunstneren Birgithe Stender-Jensen udstiller en serie bestående af 7 oliemalerier.

Udstillingen er inspireret af kunstnerens besøg på Arsenalet i Venedig: et område med historiske skibsværfter og våbensmedjer. Området ligger i dag ubrugt hen (bruges dog i forbindelse med biennalen til kunstudstillinger), og de store haller med olietanke og andet materiel går langsomt i forfald. Væggene skaller, fugten får de store jerntanke til at ruste. Fugt, rust, forfald og snavs danner sin helt egen skønhed.

Om kunstneren

Kunstneren Birgithe Stender-Jensen maler i olie og bruger mest den fascinerende spartelte nik. Birgithe Stender-Jensen er født i 1961, vokset op i Rønne og bosat i Gudhjem, hvor hun også arbejder med sin kunst. Birgithe har kastet sig over maleriet for otte år siden, hvor hun fik tid til arbejde kreativt.

UDSTILLINGSPERIODE: 15. september - 30. september (også i selvbetjent åbningstid)

Udstillingen danner ligeledes ramme om bibliotekets Oplæsningscafé på Rønne Bibliotek, onsdag d. 19. september kl. 10-11.30.

Bornholms Folkebiblioteker medvirker i Bornholms Kulturuge 2018.

Bornholms kulturuge 2018