Selvbetjening

For fastboende og turister med lånerkort

På alle øens biblioteker kan du bruge biblioteket udenfor den betjente åbningstid. Alle dage. Du skal være oprettet som låner.

Selvbetjente biblioteker kl. 7-22 alle dage: Allinge, Hasle, Gudhjem, Christiansø, Svaneke, Nexø og Rønne.

Hvordan fungerer det?

Du lukker dig ind ved hjælp af dit lånerkort og afleverer og låner selv materialer. Du behøver derfor ikke haste hjem efter arbejdstid, men kan bruge biblioteket, når det passer dig og familien.

• Du skal være fyldt 15 år
  • Du skal være indmeldt på Bornholms Folkebiblioteker
  • Du skal bruge dit lånerkort/sygesikringsbevis og pinkode for at åbne døren
  • Du låner og afleverer materialer på selvbetjeningsmaskinerne
  • Kort før lukketid kl. 22 meddeler en stemme i højttaleren, at biblioteket lukker
  • Lyset og alle maskiner slukker automatisk

Ved lukketid: Hvis du vil blive efter lukketid på betjente dage: Gå ud og tjek dig ind på selvbetjeningsboksen (du bruger din 4-cifrede kode oprettet til lånerkortet).

Sikkerhed: Videoovervågning - filmen bliver kun kigget igennem, hvis der har været problemer.

Har du brug for personalets hjælp, skal du komme i den betjente åbningstid, som varierer fra bibliotek til bibliotek. Se åbningstiderne.

Se også bibliotekernes reglement og gebyrregler.