Mediestream

Adgang
Kun adgang fra biblioteket
Adgang til dansk kulturarv - aviser, radio, tv og reklamefilm. Kun adgang fra biblioteket.

Adgang til dansk kulturarv - aviser, radio, tv og reklamefilm. Kan kun bruges på biblioteket.

Mediestream giver online adgang til Det Kgl. Biblioteks digitale samlinger af dansk kulturarv, indtil videre aviser, radio og tv samt reklamefilm.

NB! Kun adgang fra biblioteket.

Aviser

Mediestream indeholder de aviser, der digitaliseres i Det Kgl. Biblioteks (tidligere Statsbiblioteket) avisdigitaliseringsprojekt. I perioden 2014-2017 digitaliseres 32 millioner avissider fra Statens Avissamling. Disse tilføjes løbende Mediestream. Se listen over aviser, der er tilgængelige p.t.

Radio og tv-udsendelser

Mediestream indeholder radio- og tv-udsendelser sendt på udvalgte danske kanaler siden december 2005. Mediestream opdateres løbende med nye udsendelser, dog vil der altid være en forsinkelse på to-tre uger, fra en udsendelse er blevet sendt, til den dukker op i Mediestream. Udvalgte ældre udsendelser bliver løbende gjort tilgængelige i Mediestream.

Reklamefilm

Reklamefilmene i Mediestream består dels af biografreklamer fra perioden 1907-1995 og dels af TV 2-reklamer fra perioden 1988-2005.