Historiefestival: Stream foredrag hjemmefra!
Bibliotekernes Historiefestival 2022

NB! Du streamer hjemmefra!

Historiefestival: Fra nationale myter til leverpostejsælgende vikinger

Bibliotekernes Historiefestival 2022

Hør om alt fra nationale myter, til leverpostejssælgende vikinger, til den historiebrug vi alle tager del i – om vi ved det eller ej. Gratis livestream hjemmfra.

Når vi taler om historiebrug, er det tit politikeres forsøg på at (mis)bruge historien til at forfølge egne politiske dagsordner, der er i fokus. Men der findes mange andre typer historiebrug og faktisk er vi alle historiebrugere. I dette oplæg fortæller Astrid Ø.C. Schriver fra Det Kgl. Bibliotek om forskellige former for historiebrug og om hvordan vi kan forholde os hertil med afsæt i hjemmesiden danmarkshistorien.dk. Kom med og hør om alt fra nationale myter, til leverpostejssælgende vikinger, til den historiebrug vi alle tager del i – om vi ved det eller ej.

Tilmelding: Ikke nødvendig, du streamer hjemmefra.