Det magiske 'Fantasy Træ'
Den lille figur fra 'Viljetyven'
Én af de mange flotte Viljetyve

Projekt 'Læselyst på Åstedet' udstiller

08.10.21
SFO Åstedets børn fra 2. årgang udstiller på Rønne Bibliotek fra d. 8. oktober – 29. oktober 2021

Udstillingen er inspireret af Jan Kjærs bog ’Viljetyven' og hele hans Nomerunivers.

Åstedet har i hele september måned leget og lyttet til historier om Viljetyven og Nomerne skrevet af forfatter og illustrator Jan Kjær.
Børn, pædagoger og bibliotekarer har læst, tegnet, klippet, leget tagfat, spillet teater, hygget og snakket.

Jan Kjær på besøg

Børnene har også mødt selve forfatteren Jan Kjær, der fortalte om sine bøger, og viste hvordan man selv kan tegne Nomere.

Børnene udstiller nu deres flotte og magiske ’Fantasy Træ’, fyldt med Viljetyve, samt deres tegninger af ’Den lille figur’, som man også kan møde i historien om Viljetyven.

Vil du også læse om Viljetyven og Nomernes verden, så find Jan Kjærs bøger her på siden
Bøgerne kan også lånes på EreolenGo – både som E-bog og Lydbog.

Projekt Læselyst på Åstedet er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen og er et samarbejde mellem Rønne Bibliotek og SFO Åstedet.