Sprogfitness - 220 børn skulle have leget d. 7. maj, men I kan lege mange af legene derhjemme
Glimt fra en tidligere Sprogfitness-dag
Samarbejdspartnere fra DGI Bornholm

Sprogfitness derhjemme!

07.05.20
I dag d. 7. maj skulle biblioteksparken have været fyldt med 220 bornholmske børn til en rask omgang Sprogfitness

Men det landsdækkende arrangement er af indlysende grunde aflyst, men hvorfor ikke kaste sig over sproglegene derhjemme?

De 10 børnehaveklasser skulle have sprogleget sammen med voksne deltagere fra: DGI Bornholm, Nyvest Gymnastik, frivillige og naturligvis personale fra Bornholms Folkebiblioteker.

Der er sat dato på Sprogfitness 2021, nemlig fredag d. 7. maj 2021. Mere information følger efter årsskiftet.

Hvad er sprogfitness?

Sprogfitness er et koncept med sjove og lærerige sproglege, som styrker børns glæde ved sprog, læsning og læring samtidig med, at børnene får bevæget sig. Sproglegene understøtter kropslige læringstile, samarbejde og sociale kompetencer.

Vi præsenterer her nogle af legene i Sprogfitness med en opfordring til at komme ud og lege med ord. Vejledninger og materialer til legene findes på sprogsporet.dk, og har I ikke en printer, kan I være kreative og tegne ord- eller billedkort eller kigge i reklamer, aviser og blade efter ord eller billeder, I kan bruge. Legene kan tilpasses, så de passer til et mindre antal børn eller til de forhold, I har derhjemme.

Lege for de 5-7 årige:

Lege for børn i indskolingen:

Endnu mere leg og inspiration

Find endnu flere lege på sprogsporet.dk eller lån sprogfitnesskataloget, når der åbnes op for udlån af materialer på bibliotekerne igen.

Sproglegene er udviklet af Aalborg Bibliotekerne i samarbejde med UCN Pædagog- og læreruddannelsen.

[Redigeret, oprindeligt skrevet af Aalborg Bibliotekerne]