Et velbesøgt børnebibliotek er et godt folkebibliotek

Strategi for læselyst

07.06.22
Bøger og læsning på børns egne præmisser

Bornholms Folkebiblioteker ønsker at give børn en god og nem adgang til biblioteksoplevelsen, og vores erfaring er, at børns lyst til læsning kan åbnes på så ufattelig mange måder.

Et velbesøgt børnebibliotek er et godt folkebibliotek, og læselyst- aktiviteter og formidling målrettet børn og børnefamilier er en højt prioriteret kerneopgave hos os.

Vi arbejder for at styrke læseoplevelsen, så børn oplever, at bibliotekerne giver rum til bøger og læsning på børns præmisser. Strategiens formål er kort fortalt at gøre børnebiblioteket nærværende i børns liv, og derved spille en nøglerolle i at spejle børnenes egen hverdag gennem bøgerne.

Se hele vores strategi for læsning og læselyst.

Spørgsmål: Lea Wolffbrandt, faglig koordinator af børneområdet Bornholms Folkebiblioteker, e-mail.