Skriver du opgave?
Skriver du opgave? Lad biblioteket hjælpe dig

Skriver du opgave?

14.11.18
Skal du - eller nogen du kender i gang med at skrive opgave?

De første gange du skal skrive en større opgave på din ungdomsuddannelse, kan du godt føle dig lidt på herrens mark. Du har aftalt emnet med din underviser og har selv en masse gode ideer, men hvad er så næste skridt?

Vi anbefaler, at du kigger godt på vores guide til informationssøgning - og at du tager en smut forbi biblioteket og snakker med en bibliotekar. Læs mere.

Og husk 1: En del af de bøger du skal bruge til din opgave skal måske skaffes fra det øvrige Danmark, og det tager tid. Forvent, at det tager ca. 1 uge at få hentet materialer 'ovrefra'.

Og husk 2: Det er vigtigt, at du går i gang i god tid. Der kan være reservationskø på vores egne bøger - og også på dem ovre.

Lånerkort?

Hvis du ikke allerede er oprettet som låner: Tag dit gule sundhedskort næste gang, du går på biblioteket, så opretter vi dig med det samme. Hvis du ikke er fyldt 18 år, så skal dine forældre lige udfylde denne blanket - print den ud og tag den med til os.