Hvad går du og tænker på? Vi har brug for dine tanker til arrangementer i efteråret
Dejligt hvis du har ideer til arrangementerne

Politik, prepping og sund fornuft

06.09.24
Borgerens rolle i krydsfeltet mellem det lokale beredskab og krise

I efteråret afholder vi i samarbejde med det kommunale beredskab 1-2 arrangementer med fokus på det borgernære beredskab og et større debatarrangement med fokus på det lokale og nationale beredskab. Og du er inviteret til at byde ind med gode ideer og spørgsmål.

Vær beredt! Et gammelt spejdermotto begynder at brede sig i vores tankegang og fælles mindset. Danmark har fået et Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab, vi har modtaget anvisning på, hvordan man kan forberede sig på dage uden mad, vand og strøm. Og gamle beskyttelsesrum der i mange år har huset alt fra gamle havestole til bøger, bliver pludselig åbnet og tilset.

Hvad er op og ned? Send os dine tanker senest 18. september

Hvad er op og ned i alt det der sker rundt omkring os? Hvordan forbereder vi os bedst muligt på ukendte scenarier samtidig med at vi bevarer roen og lever vores liv som sædvanligt?

Vi har brug for borgernes gode ideer og spørgsmål til efterårets arrangementer om det borgernære beredskab, send din tanker til os på e-mail roenne.bibliotek@brk.dk senest d. 18. september 2024.

Baggrund

Arrangementerne kommer til at indgå i en større sammenhæng i et Temasamarbejde mellem DR og de danske folkebiblioteker, 'I krig for Danmark'.

DR Samarbejde 'I krig for Danmark' 2024