Foredrag for Voksne: Dit barns liv på nettet
Bliv klogere på alt det digitale og bliv bedre til dialogen med dine børn eller børnebørn

Sikker Internet Dag 2024: Dit barns liv på nettet

Bliv klogere på dit barn eller barnebarns digitale liv

Bornholms Folkebiblioteker sætter fokus på børn og unges digitale liv

Ønsker du at blive klogere på alt det digitale og at blive bedre til dialogen med dine børn eller børnebørn, så kom og mød Dennis Lindholm Nielsen fra Digital Dialog.

På trods af, at smartphones har været her i mere end 15 år, har mange forældre fortsat svært ved at begribe børn og unges liv på nettet. Ofte skaber børn og unges onlineliv mere forvirring og bekymring end begejstring og glæde.

Forældre er bange for at komme til, at spørge 'dumt' og så undlader de at spørge. Undersøgelser viser, at børn og unge faktisk godt vil tale om deres onlineliv. Men de vil ikke i 'forhør'.

Hvorfor er det så svært at føre en digital dialog?

Hvilken indflydelse har kunstig intelligens og deres chatbots på børn og unge. Hvad skal der til for, at vi sammen opnår digital dannelse? Onlinelivet er kommet for at blive – nu skal vi prøve at begribe det.

Målgruppe: For voksne

Tilmelding: Gratis på tlf. 5692 6800 eller roennebibliotek@brk.dk