Bibliotek.dk

Adgang
Fri adgang
Bestil og lån bøger fra biblioteker i hele landet.

Du kan låne materiale fra det øvrige Danmark og få det leveret til dit normale afhentningssted her på Bornholm. Du kan selv bestille. Eller spørg om hjælp når du er på biblioteket eller ring/skriv.

• Du får besked, når materialet er parat til afhentning. Beskeden bliver sendt til dig fra Bornholms Folkebiblioteker
  • Du kan selv bestille materialer fra stort set alle danske biblioteker via den fælles netside bibliotek.dk

Tip til bibliotek.dk

• Sørg for at være logget ind fra starten, når du søger på bibliotek.dk (klik i øverste højre hjørne på ’Login’). Så kan du straks bestille de ting, du har lyst til at få fat i.

• Hvis du ikke allerede har et login, så rul lidt ned på login-siden, hvor du kan oprette dig som bruger. Eller se vejledning til brugeroprettelse.

• Når du klikker på ’Min profil’ kan du finjustere, den måde søgeresultaterne vises på, og du har også mulighed for at vælge et favoritbibliotek, som du kan vælge at søge i. Du kan også gemme søgninger på din profil.

’Min kurv’ er din praktiske huskeliste, hvor du kan gemme søgeresultater, bestille mm. Du kan også eksportere søgeresultater til forskellige referenceprogrammer, som måske er relevante for dig, hvis du fx. er studerende.

Her skal du bruge login til Bibliotek.dk

• Hvis du vil: Se udlånsstatus, forny eller annullére
  • Adgang til at læse artikler hos Infomedia
  • Bestille kopier via linket Bestil kopi